Stavanie vtáčich búdok - december 2010
Gymnázium Michala Miloslava Hodžu bolo a je dlhodobo školou, kde eko- zmýšľanie a celkový environmentálny duch je na veľmi vysokej úrovni. Prečo? Naši žiaci a študenti osemročného gymnázia mali doteraz okrem zamerania na cudzie jazyky aj zameranie na ekológiu. Čo to však znamená v praxi? Dokážeme naše teoretické vedomosti premietnuť do normálneho bežného života? Vieme, ako sa máme správať k životnému prostrediu a aj sa tak k nemu správame? Na tieto a iné otázky dostanete odpoveď v nasledujúcich riadkoch.
| Áno | Nie | Poradie |
Odpady | 8 | 6 | 5 |
Voda | 3 | 7 | 3 |
Energia | 5 | 22 | 1 |
Doprava, ovzdušie | 4 | 6 | 4 |
Zelené obstarávanie | 9 | 7 | 6 |
Zeleň a ochrana prírody | 6 | 13 | 2 |
Táto tabuľka hovorí o našich cieľoch a hodnotách, ktoré sme dosiahli ešte pred vstupom do programu Zelená škola.
Áno – počet položiek z enviromentálneho auditu, ktoré boli splnené
Nie – počet položiek z enviromentálneho auditu, ktoré zatiaľ neboli splnené
Poradie – ukazuje v ktorej oblasti sme najslabší a ktorú potrebujeme vylepšiť ako prvú
Ako už určite všetci viete, naša škola sa tento školský rok zapojila do projektu Zelená Škola, ktorého cieľom je učiť žiakov po celom svete environmentálnemu správaniu v praxi a znížiť ekologickú stopu školy. Našou prioritnou témou a zároveň aj takzvanou achilovou pätou je odpad. Jednou métou, ktorú sme si stanovili a snažíme sa ju plniť je minimalizácia odpadu na škole, čo sa nemusí zdať jednoduché.
k 30.11.2009 | 69 731 kWh |
pred nástupom na zimné prázdniny | 71 660 kWh |
k 31.1.2010 | 72 960 kWh |